Si Penjual Laksa

Hi World!!!!
Kali ini punya cerita berkisar tentang akak Si Penjual Laksa.

2 minggu menghilang, here I am again! (^_____^)

2 minggu menghilang sebab saya tetiba jadi penerjun bidang menjual laksa. Pergh, sedappp! Serius, sebab ada resipi istimewa la kan...hahaha

Actually, kitorang berniaga ni under Projek Kolej, KK2. AROMA D'SECOND nama diberi. hehe

Minggu yang pertama tu, saya and the geng menjual laksa di Karnival Kolej-Kolej Kediaman UM dan minggu selepas tu, yakni minggu lepas, saya sambung profession akak pasar malam dekat Fiesta Rumah Terbuka KK12 pulak. Ha, busy uolls..hahaha

Alhamdulillah, banyak benda yang saya dapat walaupun ni bidang terjun. Serius saya rasa saya bukanlah gadis yang tau masak, tapi eh, tetiba, jadi jugak laksa tu. Berkat ajaran Chef la ni. Cannot mention since that guy malu nak ngaku yang beliau la masterchef kitorang. Ramai yang puji sedap tau. Ni bukan masuk bakul angkat sendiri tau..hahaha...


Ni yang time FRENSTER tu. 



Ni pulak time KAKUM
Nampak macam kosong kan? Sebab kitorang nak tutup gerai dah ni.hehe


Ni, first day FRENSTER, ada mee bandung. Serius sedap giler!
Tapi the next 4 days, no more mee bandung. So sad :(



Jeng jenggg!!!
Kitorang menang Johan Gerai Terbaik KAKUM!!!
Alhamdulillah,,hehehe..

See, ni bukti laksa kitorang sedap..haha
Kitorang berhajat dan merancang untuk membuka tempahan time kenduri kahwin. 
Kalau teringin laksa kitorang ni, gitau la ye. Tapi area KL, Selangor dan kawasan sekitar je la ea..hehe

Ok, ni tamat cerita akak penjual laksa. 
Next time saya cerita pasal akak penjual waffle pulak ye..haha

Semester ni terasa sangat best la pulak,,hehe
Btw, saya akak fourth year, nak bagi pencerahan dekat adik2 yang confuse..haha

p/s:
Busy macamana pun, pelajaran mestilah diutamakan kan?hehe
Ayuh buat assignment! 


#laksa
#laksasedap
#AromaD'Second




Comments

Zara Nabilah said…
Dap nye...laksa favourite kite...nyumm...nyum...meleleh da air liur..hahaha.. btw, tahniah sebab jadi johan gerai terbaik... シ
halamak laksa tuh. sedapnya :) tahniah ya jadi johan gerai terbaik :)
Unknown said…
thniah... pasni blh la wat side income, jual laksa ^^
Unknown said…
gerai terbaik tu. hehe. pasni bukak kedai terus lah. :D
NIE BOLEH BUKA TEMPAHAN NIE ;)
AwekTrader said…
Sebut je LAKSA ...akak datang!!
Akak memang hantu laksa!
Sedapnya
Ada tester tak? Hantar ler ke Kelana Jaya
QasehnyaRania said…
alahai laksa..
ciksu msh berpntg laksa.
alahai..


seronokkan bila meniaga semuanya laku