Terima Kasih Mak



Saban malam kuakhiri hariku jam 2 pagi, 
Saban malam penat menemaniku,
Saban malam aku berfikir,
Sampai bilakah aku kan bertahan?

Ya, 
Aku penat,
Tapi itukah alasan yang kuat untukku guna?
Ya Allah, ampuni aku, 
Lahirkan kekuatan dalam jiwaku, 
Kumerindui saat itu....
Kumerindui detik itu...
Ku rindu gemersiknya biola pagi...
Ku rindu sapaan cengkerik...
Sekali lagi kupohon, 
Berikanlah aku kekuatan...
Berikanlah KAMI kekuatan...
Jangan Kau ragut perasaan itu.

Senyum tawa bukan lakonan, 
Ikhlas melemparkan buat yang sudi, 
Agar seiring kita melangkah, 
Marahku bukan disengajakan, 
Ku hanya insan biasa, 
Lemah menahan nafsu amarah,
Percayalah, 
Masa lampauku menyala, 
Api amarah menjadi watak utama, 
Percayalah, 
kuingin berubah,
Percayalah,
Ku sayang semua,
Percayalah


Mak, insan yang tahu, insan yang faham betapa diri ini cuba untuk berubah. Berubah menjadi sesejuk mungkin. Cuba melemparkan senyuman seikhlas mungkin, biar hati sendiri terluka, tapi itulah ubat untukku. 

Mak, satu ayat daripadamu, membuat diriku sayu, sayu! Walaupun bukan telingaku yang mendengar, tapi percayalah, ku sangat menghargai. Menitis air mata mendengar kata-katamu, sangat berkesan dihati. 

Terima kasih mak, kusangka diriku keseorangan, kusangka tiada yang memahami. 
Terima kasih mak.

Kuingin jadi sepertimu, tabah, sabar, doa..Menjadi kekuatan jiwa halusmu.. Sungguh ku kagum.

Kumengharap doa daripadamu, TERIMA KASIH MAK... 



p/s:
buat insan yang baru mengenali diriku, jangan terkejut, saya bukan sebaik yang disangka, saya bukan sesabar yang disangka, saya bukan seceria yang disangka, saya juga insan yang sedang belajar, belajar mengenal erti kesabaran, belajar mengenal erti bahagia, belajar mengenal erti memahami... Maafkan saya andai pernah mengguris hati, maafkan saya....

Comments

Tinta Lana said…
Assalammualaikum.

Sama. Saling tak tumpah trah dgn ibunya.. ^_^

Lana hari2 maafkan trah..eh?hehehe
tetibe rindu dekat mak sy pulak bila bace. hehe.. :-)
Yana Sakura said…
yup2..mak mmg memahami kita kan trah..kalo xde tmpt mengadu an

mengadu la pada Dia..mst tenang hati n jiwa kita nie =)
Unknown said…
trah.. kuatkan semangat ye.. akak taktau ape yg trah alami, tp akak sudi je dgr kalau trah nk sharing2.. hehe betul akak sokong, mak keberadaan dia, walaupn x berkata2 pn dh sgt2 memberi kekuatan. teruskan berjuang ye dik ! eh, muke sama la sejibik ! klon ehh :D
Idekita.info said…
singgah kat sini cantik,, singgah balik yehh :)
Chic Na said…
memang fotostat muka mak la. mak tak pernah jemu mendidik anak2nya. :)
Dingdang said…
nape tiba-tiba nak touching ni trah? huhu.
EkaTikah said…
awak tak pernah mengguriskan hati kite. hee :)
Unknown said…
hehehe...mak ngan anak sweet jer...muka sama ! harus lah sama kan...sebab anak mak...ahaks
Nur Nainis said…
sangat comel muka mak trah..hehe..secomel anaknya. InsyaAllah..trah anak yang baik, solehah, dan bakal menjaga ibu. ^__^

p/s: sayu saya baca..
Athirah said…
Wassalam...
Alhamdulillah, ada jugak bawak gene yg seiras dgn mak,,hehe
saya pun hari2 pun maafkan akak..hehe (^___^)
Athirah said…
alhmdulillah,, bagusla tu,, call la mak tiap hari,,, (^___^)
Athirah said…
betul ^__^
bergantung padaNya yg pasti
Athirah said…
terima kasih akak (^___^)
Insha Allah, kalau saya tak malu, saya citer, segan la kak..hehe
alhamdulillah, dapat jugak buat mak ingat masa muda ^___^
Athirah said…
erk,,krek krek
Athirah said…
fotostat chic na? haha
betul, jom kita jadi mcm dorang ^___^
Athirah said…
tetiba teringat,,hoho
Athirah said…
ye ke? hehe
awak pn tak pernah mengguris hati saya gak,,haha ^__^
Athirah said…
hehe.. aweet ea? kembang idung jap..haha
Athirah said…
:3 malu..haha
mak je comel, anak muka penjahat sikit...haha
nenek saya yang cakap camtu (^___^)
aminn... moga doa kita dimakbulkan ^___^
Arina Shamsul said…
:) anak yang baik tidak pernah alpa untuk mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapanya..
moga kita tergolong dikalangan anak dan isteri yg solehah ye dik :)
Athirah said…
amin,, terima kasih akak (^___^)