Tembikai owh tembikai

Sekarang ni musim exam bagi budak2 UM, minggu lepas  aku balik rumah, hehe, saje je, minggu tu minggu before study week, tapi aku balik gak memandangkan banyak lecture yang cancel, tapi disebabkan terlebih syok duk kat rumah tu, aku terus terextend cuti sampai miggu ni, semalam baru sampai UM. Study? alahai, usah ditanya. Sebelum balik haritu, aku mengidam buah tembikai, alahai, syok nyer kalau dapat makan buah tembikai, tapi, nak beli kat ne? aku bukan nye rajin hang out pun time duk UM ni, haha, bajet baik kunun (^___^) Anyway, ni nak citer ni, baik je haritu, terus dapat makan tembikai. Best giler, manis dan berkrim..nyam nyam.. eh, bukan berkrim, manis dan best kot. Walaupun buah tu agak murah, tapi dia punya manis, memang xleh banding la. haha.. sepanjang ak duk rumah starting from 1 Rejab sampai 10 rejab tu, ak makan tembikai je hari2.. best2.. haha... terima kasih kepada mak :)


Hehe.. best kan tengok buah ni, rasa sejuk oesophagus.. Buah ni banyak khasiat, dia kaya dengan vit. A and C, baik untuk mata dan keremajaan kulit. Try ar, xrugi pun. Macam2 lagi kelebihan dia; melanacrkan perjalanan darah, kurangkan sakit kepala dan yang paling ketara, time cuaca panas, fuhh... memang sOOdaappp!!!! Try jangan tak try (^___^)

p/s:
Jadikan buah dan sayur makanan rutin anda, serat amat diperlukan untuk avoid sembelit.

Comments