Langkah Bendul

Hai, pagi semua :)

Hari ni ak nak citer sal langkah bendul, sape yang langkah bendul? Of course la adik ak, tak an kakak2 ak lak kan? ni dia muka adik ak yang tegar melangkah bendulku.

cer teka yang mana satu. Mesti yang paling besar, tu, yang pkai baju kaler putih tu la, haish, xpuas hati ak, walaupun aku reda, tapi dia tetap langkah bendulku dan bendul kakak ak yang sulong. Ops, do't misunderstanding, langkah bendul bukan untuk adik2 yang nak kawin awal drp kakak je, ni kes lain tau, haish, muda lagi adik aku nh, mau kena kejar keliling kampung dek ayah ak lau dia gatal2 nak kawin awal, kalau kakak ak tu, ad logik nye..haha..

Sebenarnya, adik aku ni amik lesen keta motor lebih awal daripada aku, sambil2 cuti yang panjang ni, mak ayah aku anta dia amik lesen la, tapi time aku pas matrik ritu xde lak g wat lesen, mak ayah aku xsuruh pun, mak cik aku je duk support spiritually.  Anyway, ak tetap support adik aku, lau harapkan ak, memang lambat lagi ot nak amik lesen, tak berani aku, lagipun macam xde keperluan je lau amik lesen awal2, aku tengok kawan aku, ada lesen, tapi lesen dia berkarat gak, xpraktis pun. Ada sorang kawan aku ni, semalam baru tunjuk lesen dia kat aku, dia kata lesen dia dah lepas P tapi dia tak tau bawak keta, aish, tak tau ke takot kawannku oi,,haha,, kalau girl mcm geng2 kita ni, logik la takut, tapi dai tu laki, kena berani sikit kan? tapi xpe, wish you luck kawan :) haha...

Berbalik pasal belajar benda2 ni, ak ada kenangan gak belaja motor, sorang kawan aku yang ajar aku, yang tak tahan, belajar kat jalan berbukit, kebetulan time tu kami pergi program bawah anak negeri, family angkat kami kasi pinjam motor ia, kami ap lagi, hehe.. terus round la time free2 tu... ngeri giler kot bawak motor turun bukit, dah la jalan bengkang bengkok macam ular kena palu, fuhh,,, takot giler aku, tapi alhamdulillah, sampai hari ni nafas still ada..

Buat yang ingin amik lesen tu, amik la kalau nak amik, yang penting praktis jgn biar bersarang lesen tu. Gud luck buat semua yang nak amik lesen, gud luck juga buat adik aku.

p/s:
kak check jatuh motor 2 hari lepas, haish, pasni mesti dengan aku2 mak aku tak kasi naik, sabo je la....

Comments

LydSunshine said…
Kalau dah reti bawak motor, amik je lesen terus dik. Bukan masalah lesen tu takde keperluan skrg. Tapi makin lama makin mahalll... huuuhuua..
Athirah said…
Btol jgk, adik sy ad gitau hari tu, tp xberani la kak..haha
Nazatulwanis said…
mawar tgh menghitung hari utk test JPJ lesen keta .. ngee~
Athirah said…
waa.. gud luck, teringt kt sorang teman sy yg cukup kagum dgn perempuan yg tere bwk keta ni.. all the best :)