Kenapa UM?

EHem, salamu'alaik..
hari ni saya nak cakap, nape saya pilih UM sebagai destinasi pengajian saya, kenapa? apa yang best pasal UM? orang kata UM ialah University of Money instead of University of Malaya. betul ke? insyallah betul, sepanjang saya duk sini, byk gak la mak sy terpaksa keluarkan duit untuk saya dan kak saya, kak saya pun duk sini, tapi dy dah buat master. Kawan2 sy pun duk bising sebab duit banyak yangterbang, so, buat yg amik PTPTN, sila pikir 10 kali untuk berjoli ek..

Tapi, pasal sara hidup ni, xde la kritikal sgt, nasi dia still ok la sy ase. Owh, kenapa saya pilih UM? sebab mak saya suruh..wakakaka... :D memang la mak saya suruh, tapi bila masuk sini rasa cam beruntung pun ada, dorang kata, kami ni kena bersyukur cos ramai lagi yg apply UM tapi xdpt, so, jgn gatal2 nak betray ye. Iyo la... Dulu, sebelum daftar, saya takut giler, saya duk pikir, mesti ramai yang pandai2, mesti ramai yg terer, tapi bila masuk sini, kita same je, sape yang usaha lebih, dia duk atas, sape yang usaha sikit, dia duk tempat yang sesuai dgn usaha dia la. For the next batches, dorang dah up kan syarat, aku dengar, dorang just nak yang 3.8 and above je, xtau la condition ni u semua faculty or just u certain2 faculty. So, sape yang teringin masuk sini, pastikan korang beat giler2 time exam tu. Boleh je, insyaallah...

Isnin lepas, kami jalan2 pegi pejabat kat belakang bank islam tu, ramai giler budak2 PASUM (pusat asasi sains UM) duk jalan kesana kemari, dorang nak round UM kot. hikhikhik..lucu pun ada sebab dorang pakai kemeja siap dgn tight in and tie lagi,,,hikihik... xpanas ke dik? kawan saya cakap, lau nak kenal budak2 PASUM ni, tgk bdk yg jalan dgn muka bangga giler, lau yg jalan camtu, confirm bdk PASUM. Betul ke? betul la, dorang ni geng2 majoriti yang dapat straight A or 10A keatas, 8 dan 9A tu dah jarang, hebat giler kan persaingan dia, memang patut pun dorang bangga. Tahniah dik, tapi jangan main2 la, tau la kita duk kat bandar, xyah rajin2 nak keluar selalu.

Ha, benda best pasal UM ni, dia duk tengah2 bandar, kita blh jalan2 sepuas hati..hehe... tapi saya suka berkurung lam bilik je, closed minded? No!!! I just hate UV light..haha

hmm... ni gambar2 time dah masuk UM, check it out!!!

Ni time kami wat lawatan industri, bukan budak PASUM ni, tapi kami kena formal cos kami jd duta UM kejap..hehe

Ni my best friend kat UM, mizah,,,hehe

Ni time amik gambar kelas, happening kan?

yang ni lak untuk projek kami, sehari ke Melaka, macam2 jadi, biarlah rahsia...huhu


ni otw pegi rumah anak yatim baitul hasanah
banyak kan program kat U, so, bg adik2 yang belum melangkah ke U, tanam azam kuat2 tau, study molek (^____^)

The conclusion is, I LUV UM :)

p/s: kejap je, skang ni dah nak abih sem 2, tapi mantain 19..haha

Comments

NorFarahin@aien said…
Untungnya dpt blaja UM
bukan semua dpt au
:D
Rulita.park said…
enaknya yang udah kuliah hehe :D pengen cepet cepet masuk universitas xxiixixi bulan ini aku seleksi masuk universitas mohon doa nya ya :D :D
Athirah said…
amin,, good luck ye :)
Athirah said…
hehe... semua U sama je, ad yg lebih, ad yg kurang, tp sy skang dah rasa bersyukur..:)
Syahrulツ said…
All the best..(^_^)
waniera said…
assalamualaikum, hai akak. erm sy dpt iv kt UM.sy juz confuse iv tu dlm BM or BI. Boleh share tips x ? :) thanx